Referat generalforsamling 26-11-2018

Referat af ordinær generalforsamling

for Grundejerforeningen Chr. D. IV

Generalforsamlingen blev afholdt 26.11.2018

Valg af dirigent / optælling af fremmødte stemmeberettigede, herunder fuldmagter

Det blev først konstateret, at der var indkaldt til generalforsamlingen rettidigt.

Martin Pihl meldte sig som dirigent. Britt Grønne som referent.

Der var 7 stemmeberettigede husstande var til stede. Ingen fuldmagter.

Formandens årsberetning

Formand Henri Gregers Holst berettede, om året der er gået.

Det har været et stille år i grundejerforeningen. Der er kommet et par nye beboer i Grundejerforeningen. Velkommen til dem.

I februar blev den årlige fastelavnsfest afholdt med stor succes. I august blev der afholdt sommerfest på en meget regnfuld dag. Disse arrangementer er planlagt af festudvalget. Arrangementerne forventes gentaget næste år.

Vinteren kommer snart, husk at salte. Der blev spurgt ind til snerydningsaftalen. Der er en fælles aftale på snerydning af vejen, men ikke saltning. Er der behov for saltning på vejen, er det den enkelte husstands ansvar. Snerydning og saltning af fortovet er også den enkelte husstands eget ansvar.

Fremlæggelse af regnskab, samt godkendelse heraf

Kasseren Louise Knuth Pedersen fremlagde posterne i regnskabet. Regnskabet blev udsendt med indkaldelsen til generalforsamlingen.

Regnskabet for 2017/2018 blev godkendt af generalforsamlingen.

Rettidigt indkomne forslag fra medlemmer eller forslag fra bestyrelsen

Ingen forslag modtaget

Budgetforslag samt fastsættelse af kontingent

Louise gennemgik budget for næste år, som vil være de faste poster omkring snerydning, webside, kontingent til parcelhusejernes landsforening mv. Næste års budget blev godkendt.

Der er ikke fremsat forslag om stigning i kontingentet for 2019.

Valg af bestyrelse, bestyrelses suppleanter, revisorer og revisorsuppleanter.

På valg:

Formand: Henri Holst

Næstformand: Britt Brock Grønne

Kassér: Foreningen har kørt uden valgt kassér siden sidste generalforsamling (Louise Knuth Pedersen har varetaget embedet trods afgang i 2017)

Suppleant: Martin Pihl

Revisor: Bent Jacobsen og Marlene Saaby

Formand, næstformand og kassér vælges for en 2-årig periode. Suppleant og revisor er for 1-årig periode.

Louise Knuth Pedersen blev valgt som kassér for 1 år. Så foreningen ikke står uden kassér.

Henri Holst blev valgt som formand for 2 år.

Britt Brock Grønne blev valgt som næstformand for 2 år.

Bent Jacobsen blev valgt som revisor for 1 år.

Malene Saaby var ikke til stede, men det er efterfølgende afklaret, at hun ønsker at varetage posten som revisor for 1 år.

Diverse/Evt.

Henri Holst indsamler e-mail-adresser på nye medlemmer. Bestyrelsen tjekker op på reglerne om persondatabeskyttelse og sikrer, at Grundejerforeningen efterlever disse krav.

Martin Pihl orienterede om, at de har haft rotteproblemer, hvilket skyldes at de ikke havde rottespærre i kloakrørene. Martin opfordrede til, at man tjekker om man har rottespærre i kloakrørene. Hvis ikke man har rottespærre, kan man kontakte Københavns rottefænger, som kan sætte en rottespærre i for ca. 1500 kr. eller de kan henvise til en, som kan gøre det.

Dennis fra festudvalget kom med et forslag vedr. Halloween, som gik på at lave en aftale om, at dem der gerne vil have besøg stiller et græsker ud. Desuden blev det drøftet, at man kunne lave en fælles aftale om et tidsrum, man går rundt i. Facebook gruppen kan bruges til orientering om dette til Halloween.

Dennis kom med et forlag, om en hjertestarter i grundejerforeningen. Nærmeste hjertestarter er på Kålagervej, ca. ved midten af Kålagervej. Dennis undersøger nærmere vedr. pris for abonnements ordning. Forslag kan fremsættes til næste generalforsamling.

Der blev under Evt. gjort opmærksom på, at man skal huske, at vedligeholdelse af fortov er på eget ansvar. Man skal derfor huske at fjerne ukrudt, i øvrigt vedligeholde fortovet, udskifte evt. revnede fliser mv.

Mens vejrenoveringsprojektet har stået på, har vi ikke fået renset vejbrøndene. Bent orienterede om, at han havde mødt kloakfimaet i løbet af november, hvor de var forbi og rense vejbrøndene. Firmaet har altså genoptaget aftalen, og der må påberegenes en mindre ekstra omkostning ifbm den første rensning efter vejprojektetet pga asftalt-rester i vejbrøndene. Det ligger inden for budgettet.

Der blev desuden orienteret om, at grundejerforeningen har en hjemmeside: http://gf-chr4.dk/ og en facebook gruppe: ”tuelandvej/våningsvej”. Vi håber flere vil tilslutte sig gruppen.

Festudvalg opfordrede til at komme med forslag til arrangementer. Man kan anvende facebook gruppen til forslag til mindre arrangementer, man evt. kan tage til sammen.

Det blev oplyst af festudvalget, at den årlige fastelavnsfest vil blive afholdt søndag den 3. marts 2019. Så sæt allerede kryds nu. Der vil komme invitationer ud i postkasserne i begyndelsen af det nye år.

-------------------------

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 26. november 2018

for Grundejerforeningen Christian den 4

hos formand, Henri Holst, på Tuelandsvej 18. kl. 20-22

Dagsorden

Formandens beretning

Herunder også videreberetning fra festudvalg om fastelavn og sommerfest

Kassererens fremlæggelse af revideret regnskab samt generalforsamlingens godkendelse heraf.

Udleveret på hver adresse sammen med indkaldelse i trykt form

Rettidigt indkomne forslag fra medlemmer eller forslag fra bestyrelsen.

Ingen forslag modtaget

Evt. budgetforslag samt fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen anbefaler ingen stigning i 2019

Valg af bestyrelse, bestyrelses suppleanter, revisorer og revisorsuppleanter.

På valg:

Formand: Henri Holst

Næstformand: Britt Brock Grønne

Suppleant: Martin Pihl

Formand, næstformand og kassér vælges for en 2-årig periode. Suppleant er for 1-årig periode.

Diverse

Herunder indsamling af email-adresser, beretning fra Martin om rotteproblemer, det tekniske udvalgs opgaver.

Vi håber, at mange vil deltage, da Tuelandsvej/Våningsvej er et dejligt sted og bo, hvor naboer og børn trives. Det er vigtigt, at vi kan snakke om stort og småt, skabe netværk, arrangerer legeaftaler, hygge, færdes på vejen osv.

På gensyn 😊